Komunikacja w Porto

Komunikacja w Porto

Chociaż nowoczesna zabudowa Porto ciągnie się kilka kilometrów wzdłuż północnych brzegów Douro, to większość atrakcji turystycznych zlokalizowana jest w obrębie zwartego centrum, leżącego na pofałdowanym terenie. Wszędzie można się tu dostać czy, ściślej mówiąc, wspiąć się pieszo. Planując dłuższe wycieczki można skorzystać z dobrej sieci komunikacji autobusowej. W mieście są trzy główne dworce: na Jardim da Cordo- aria, koto budynku uniwersytetu, przy centralnym Praęa da Liberdade, znajdującym się przy końcu Avenida dos Aliados, oraz w Bolhao (autobusy zatrzymują się naprzeciw teatru, przy Rúa Sá da Bandeira).

Bilety w jedną stronę kosztują Í 60 esc., jeśli kupuje się je w autobusie, dlatego bardziej opłaca się je nabyć w formie karnetów po 20 sztuk za 1500 esc. Osoby zamierzające często korzystać z komunikacji miejskiej powinny wykupić karnet wieloprzejazdowy: jednodniowy kosztuje 360 esc., czterodniowy 1600 esc. (1400 esc. za okazaniem legitymacji studenckiej), a siedmiodniowy 2100 esc. (studenci 1900 esc.). Ich sprzedaż prowadzą kioski na terenie całego m iasta oraz sklep papierniczy (pape larta) na Avenida dos Al lados, obok Café Imperial.

W centrum Porto czynna jest tylko jedna linia tramwajowa (#18), którą warto się przejechać, choćby dla samej przyjemności: bilet kosztuje 85 esc. Tramwaj kursuje (pn.-sb.) od Rua do Carmo koło szpitala Santo António, potem wzdłuż rzeki, mija Castelo do Queíjo, i zatrzymuje się w okolicach nabrzeża przy Foz do Douro. W tym miejscu można się przesiąść na tramwaj jadący w przeciwnym kierunku lub kontynuować podróż-w czasie pełnego, 45-minutowego kursu tramwaj okrąża centrum handlowe przy Avenida Boavi- sta, skąd w ciągu 25 min można wrócić spacerem do centrum miasta, Można też wziąć udział w wycieczce po mieście autobusem z odkrytym dachem. Ceny kształtują się w granicach 7500 esc. od grupy. Rezerwacja i bliższe informacje pod nr.»694659.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>