Monte Farinha i dolina Cabril | Turystyka amatorska: atrakcje turystyczne Warszawy, Portugalia

Monte Farinha i dolina Cabril

Stosunkowo łatwo jest wejść na Monte Farinha (trzeba na to poświęcić niecałe trzy godziny spaceru), a przy sprzyjającym połączeniu można złapać autobus jadący w okolice podnóża góry (3,5 km od Mondim). Podróżując pieszo najlepiej iść od strony Mondim wzdłuż drogi prowadzącej do Cerva, potem skręcić w prawo na ścieżkę, tuż za Pedra Vcdra i podążać drogą leśną, wijącą się aż na sam szczyt. Nagrodą za męczące podejście będzie piękna panorama okolicy oraz możliwość zwiedzenia usytuowanego na szczycie. uroczego kościoła parafialnego Nossa Senhora da Graęa, gdzie odbywa się główna ¡esta w pierwszą niedzielę września. Kościół tencudem ocalał podczas pożaru lasu, który trwał tu trzy dni i zniszczył wszystkie drzewa na szczycie góry.

Z Mondim można się też wybrać na inną wycieczkę – do doliny Cabril. W odległości zaledwie 20-minutowego spaceru od kempingu, Cabril, rzeka przypominająca raczej strumień, przecina imponujący most romański, niedaleko niewielkiego wodospadu, gdzie mieści się dosyć dobre kąpielisko. Warto się przejść wzdłuż strumienia do czynnego nadal młyna lub zrobić spacer po kamiennym trakcie (ok. 200 m w górę rzeki), który z pewnością był niegdyś szlakiem romańskim. Idąc nim, przecina się drogę i dochodzi do początku labiryntu ścieżek, wiodących wśród pól i winnic Cabril oraz wyżej, w kierunku zboczy doliny.